Mapování
Zavřít vyhledávání

Škoda Holding

Finanční skupina zabývající se dopravním strojírenstvím a klasickou energetikou

Finanční skupina zabývající se v Plzni a dalších českých městech dopravním strojírenstvím (výroba nízkopodlažních tramvají, elektrických lokomotiv, příměstských vlakových jednotek, modernizací vozů metra) a klasickou energetikou (výroba turbín, strojoven).

Jediným akcionářem je společnost Appian Machinery se sídlem v Amsterdamu.

V současné době má 4379 zaměstnanců.

Konsolidované tržby za rok 2007 byly 12,3 miliardy korun, údaje za loňský rok zatím nejsou k dispozici. Zisk firma nezveřejňuje. 26 milionů korun zaplatil druhý muž ČEZ Daniel Beneš za dům, kde donedávna bydlel jeho šéf Martin Roman.

České dráhy při zakázkách dávají překvapivě často přednost „české“ Škodě. 2,7 miliardy korun zaplatí České dráhy Škodě za dvacet lokomotiv. Peníze dodal ČEZ.

×

O projektu

Projekt Mapování si klade za cíl popsat uplynulých více než dvacet let v České republice. Jde především o vztahy a souvislosti mezi velkou politikou a velkým byznysem.

Podívejte se do počátků zrodu naší novodobé historie, kdy docházelo nejen k redistribuci velkého majetku, ale také k redistribuci moci a vlivu. Příběhy z minulých dvou desetiletí nás ovlivňují významným způsobem i v současnosti. V té době se utvářely vztahové sítě, které jsou stále aktivní. Chceme-li odpovědně přemýšlet o budoucnosti, pak je důležité znát naši minulost, a to i tu nedávnou.

Čtenářům a uživatelům webu předkládáme obecnou analýzu z veřejných otevřených zdrojů. Není to hodnocení minulosti, nýbrž zpráva o minulosti. Nejsme ani vyšetřovatelé, ani soudci, abychom někoho soudili a nejsme ani kněží, abychom někomu dávali rozhřešení. Předkládáme veřejnosti pouze koncentrovaný faktografický soubor velkých českých příběhů uplynulých dvou dekád.

Mapování pro vás připravuje Petr Havlík s týmem autorů za podpory Karla Janečka.

Zavřít