Andrej Babiš a média
Loňský začátek mediálního podnikání Babišovi nevyšel, AGF Media prodělala
E15, 29. 7. 2013
Loňský vstup podnikatele a miliardáře Andreje Babiše na mediální trh se příliš nepovedl. Firma AGF Media, která od loňského března vydává bezplatný týdeník 5 plus 2, loni na inzerci získala 163 milionů korun. Na nákladech ale zaplatila výrazně více, takže ztráta AGF Media dosáhla 76,6 milionu korun. Vyplývá to z aktuálně zveřejněné výroční zprávy firmy.
„Je třeba konstatovat, že v roce 2012, který byl de facto prvním rokem činnosti společnosti a zahájení vydávání týdeníku, se prozatím nepodařilo dosáhnout pozitivních hospodářských výsledků,“ uvedl Babiš ve výroční zprávě.
Od začátku roku se firma v reakci na ztrátové hospodaření snaží svůj provoz reorganizovat obměnou části vedení AGF Media, slučováním a snížením počtu redakcí z původních téměř osmdesáti a propuštěním části redaktorů.
Letošek se bude od loňského roku výrazně lišit. Na jaře Babiš koupil od Zdeňka Bakaly slovenského vydavatele deníku Hospodárske noviny, společnost Ecopress. V červnu pak razantně posílil i na tuzemském trhu, když uzavřel dohodu o získání vydavatelství Mafra. Pod něj patří deníky Dnes a Lidové noviny včetně jejich internetových podob, či třeba hudební televize Óčko.
Předloňské tržby Mafry dosáhly 2,69 miliardy korun, což je téměř sedmnáctkrát více než loňské příjmy AGF Media. „Akvizice je velmi důležitým krokem v naší strategii vybudovat významnou mediální skupinu, která bude mít silné postavení na trzích Česka a Slovenska,“ uvedl tehdy ke své koupi Babiš.