Mapování

Zpátky na téma

Zavřít vyhledávání

Andrej Babiš a média

Loňský začátek mediálního podnikání Babišovi nevyšel, AGF Media prodělala

E15, 29. 7. 2013

Loňský vstup podnikatele a miliardáře Andreje Babiše na mediální trh se příliš nepovedl. Firma AGF Media, která od loňského března vydává bezplatný týdeník 5 plus 2, loni na inzerci získala 163 milionů korun. Na nákladech ale zaplatila výrazně více, takže ztráta AGF Media dosáhla 76,6 milionu korun. Vyplývá to z aktuálně zveřejněné výroční zprávy firmy.

„Je třeba konstatovat, že v roce 2012, který byl de facto prvním rokem činnosti společnosti a zahájení vydávání týdeníku, se prozatím nepodařilo dosáhnout pozitivních hospodářských výsledků,“ uvedl Babiš ve výroční zprávě.

Od začátku roku se firma v reakci na ztrátové hospodaření snaží svůj provoz reorganizovat obměnou části vedení AGF Media, slučováním a snížením počtu redakcí z původních téměř osmdesáti a propuštěním části redaktorů.

Letošek se bude od loňského roku výrazně lišit. Na jaře Babiš koupil od Zdeňka Bakaly slovenského vydavatele deníku Hospodárske noviny, společnost Ecopress. V červnu pak razantně posílil i na tuzemském trhu, když uzavřel dohodu o získání vydavatelství Mafra. Pod něj patří deníky Dnes a Lidové noviny včetně jejich internetových podob, či třeba hudební televize Óčko.

Předloňské tržby Mafry dosáhly 2,69 miliardy korun, což je téměř sedmnáctkrát více než loňské příjmy AGF Media. „Akvizice je velmi důležitým krokem v naší strategii vybudovat významnou mediální skupinu, která bude mít silné postavení na trzích Česka a Slovenska,“ uvedl tehdy ke své koupi Babiš.

×

O projektu

Projekt Mapování si klade za cíl popsat uplynulých více než dvacet let v České republice. Jde především o vztahy a souvislosti mezi velkou politikou a velkým byznysem.

Podívejte se do počátků zrodu naší novodobé historie, kdy docházelo nejen k redistribuci velkého majetku, ale také k redistribuci moci a vlivu. Příběhy z minulých dvou desetiletí nás ovlivňují významným způsobem i v současnosti. V té době se utvářely vztahové sítě, které jsou stále aktivní. Chceme-li odpovědně přemýšlet o budoucnosti, pak je důležité znát naši minulost, a to i tu nedávnou.

Čtenářům a uživatelům webu předkládáme obecnou analýzu z veřejných otevřených zdrojů. Není to hodnocení minulosti, nýbrž zpráva o minulosti. Nejsme ani vyšetřovatelé, ani soudci, abychom někoho soudili a nejsme ani kněží, abychom někomu dávali rozhřešení. Předkládáme veřejnosti pouze koncentrovaný faktografický soubor velkých českých příběhů uplynulých dvou dekád.

Mapování pro vás připravuje Petr Havlík s týmem autorů za podpory Karla Janečka.

Zavřít