Mapování

Zpátky na téma

Zavřít vyhledávání

Média

Reklamu ČT bude dál prodávat Media Master

iHned.cz – média, 14.12.2010

Reklamní čas České televize bude i nadále prodávat společnost Media Master, které ČT prodloužila smlouvu o půl roku do června 2011, informoval deník E15 s tím, že Media Master těží ze zablokované situace kolem výběru nového prodejce reklamního času televize. „Jedná se o pokrytí doby, než bude ukončeno výběrové řízení. Zakázka nesmí překročit 20 procent původního kontraktu a dodatek na prodloužení se ukončí ihned, jakmile bude tendr dokončen. Parametry smlouvy jsou shodné, dodatek smlouvu nemění,“ uvedl obchodní ředitel ČT Robert Kvapil. Výběrové řízení televize vyhlásila na počátku července, na konci srpna se otevřely obálky s nabídkami. O prodej reklamy ČT projevily zájem dosavadní firma Media Master, za kterou podle listu údajně stojí ocelářský boss Tomáš Chrenek, a MediaPlatform podnikatele Michaela Richtera. Tendr nabral zpoždění v září, kdy se do věci vložil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Po dobu šetření je řízení zablokováno. Podnět k úřadu měla podle E15 podat jedna z firem, které si vyzvedly zadávací dokumentaci tendru. „Kamenem úrazu se podle Kvapila mělo stát kritérium, které bere v potaz schopnost prodejce predikovat GRP (Gross rating point, jednotka sledovanosti) v závislosti na sledovanosti programu, a stanovit strukturu ceny GRP,“ píše deník.

Pro ČT je to nepříjemná zpráva, na podzim totiž začíná vyjednávání s velkými zadavateli o obchodních smlouvách na příští rok, upozornil list. Cena zakázky je předběžně stanovena na 195 milionů korun bez DPH. ČT do vypuknutí ekonomické krize získávala z reklamy okolo 750 milionů korun ročně. Loni se tento objem kvůli omezování rozpočtů inzerentů snížil na 572 milionů. Roční provize Media Master se podle informací E15 pohybovala okolo 60 milionů korun.

×

O projektu

Projekt Mapování si klade za cíl popsat uplynulých více než dvacet let v České republice. Jde především o vztahy a souvislosti mezi velkou politikou a velkým byznysem.

Podívejte se do počátků zrodu naší novodobé historie, kdy docházelo nejen k redistribuci velkého majetku, ale také k redistribuci moci a vlivu. Příběhy z minulých dvou desetiletí nás ovlivňují významným způsobem i v současnosti. V té době se utvářely vztahové sítě, které jsou stále aktivní. Chceme-li odpovědně přemýšlet o budoucnosti, pak je důležité znát naši minulost, a to i tu nedávnou.

Čtenářům a uživatelům webu předkládáme obecnou analýzu z veřejných otevřených zdrojů. Není to hodnocení minulosti, nýbrž zpráva o minulosti. Nejsme ani vyšetřovatelé, ani soudci, abychom někoho soudili a nejsme ani kněží, abychom někomu dávali rozhřešení. Předkládáme veřejnosti pouze koncentrovaný faktografický soubor velkých českých příběhů uplynulých dvou dekád.

Mapování pro vás připravuje Petr Havlík s týmem autorů za podpory Karla Janečka.

Zavřít