Média
Reklamu ČT bude dál prodávat Media Master
iHned.cz – média, 14.12.2010
Reklamní čas České televize bude i nadále prodávat společnost Media Master, které ČT prodloužila smlouvu o půl roku do června 2011, informoval deník E15 s tím, že Media Master těží ze zablokované situace kolem výběru nového prodejce reklamního času televize. „Jedná se o pokrytí doby, než bude ukončeno výběrové řízení. Zakázka nesmí překročit 20 procent původního kontraktu a dodatek na prodloužení se ukončí ihned, jakmile bude tendr dokončen. Parametry smlouvy jsou shodné, dodatek smlouvu nemění,“ uvedl obchodní ředitel ČT Robert Kvapil. Výběrové řízení televize vyhlásila na počátku července, na konci srpna se otevřely obálky s nabídkami. O prodej reklamy ČT projevily zájem dosavadní firma Media Master, za kterou podle listu údajně stojí ocelářský boss Tomáš Chrenek, a MediaPlatform podnikatele Michaela Richtera. Tendr nabral zpoždění v září, kdy se do věci vložil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Po dobu šetření je řízení zablokováno. Podnět k úřadu měla podle E15 podat jedna z firem, které si vyzvedly zadávací dokumentaci tendru. „Kamenem úrazu se podle Kvapila mělo stát kritérium, které bere v potaz schopnost prodejce predikovat GRP (Gross rating point, jednotka sledovanosti) v závislosti na sledovanosti programu, a stanovit strukturu ceny GRP,“ píše deník.
Pro ČT je to nepříjemná zpráva, na podzim totiž začíná vyjednávání s velkými zadavateli o obchodních smlouvách na příští rok, upozornil list. Cena zakázky je předběžně stanovena na 195 milionů korun bez DPH. ČT do vypuknutí ekonomické krize získávala z reklamy okolo 750 milionů korun ročně. Loni se tento objem kvůli omezování rozpočtů inzerentů snížil na 572 milionů. Roční provize Media Master se podle informací E15 pohybovala okolo 60 milionů korun.