Mapování

Zpátky na téma

Zavřít vyhledávání

Média

Jaromír Soukup koupil televizi Barrandov

Lidové noviny, 13.09.2012

PRAHA – Televize Barrandov má nového majitele. Do své sbírky si ji přidal podnikatel Jaromír Soukup.

Soukupova vydavatelská společnost Empresa Media odkoupila 99,7 procenta akcií společnosti Barrandov Televizní Studio od skupiny Moravia Steel Tomáše Chrenka. Co to bude pro další vývoj znamenat? To ještě noví majitelé sami nevědí. „Jaké změny v konceptu nastanou, zatím nechce společnost komentovat, je na to moc brzo. Ani to ještě nemáme vymyšlené,“ řekla LN výkonná ředitelka Empresa Media Kateřina Jelínková.

Ven ze ztráty

Předpokládat lze v dohledné době ekonomické zefektivnění provozu televize. Televize Barrandov začala vysílání v lednu 2009 a od té doby se pohybuje ve ztrátě, i když do ní předchozí majitelé nalili přes miliardu korun.

Ztráta v roce 2008, kdy se rozběhnutí nové stanice teprve připravovalo, byla 104 milionů korun, první rok provozu 422 milionů, v roce 2010 pak 334 milionů a loni už „jen“ 181 milionů korun. „Cílem samozřejmě je dostat televizi do zisku,“ uvedla Jelínková.

Tržby mají také vzrůstající tendenci, za loňský rok utržila stanice 334 milionů korun, má tedy do budoucna dobrý potenciál.

„Televizi Barrandov považujeme za stabilní a dobře nastavený projekt, jejž budeme dál rozvíjet v profilu celoformátové televizní stanice,“ doplňuje Marcela Hrdá, předsedkyně představenstva Empresy. Akvizice televize Barrandov je zatím největším Soukupovým úlovkem na mediálním trhu. Soukup vlastní největší českou mediální agenturu Médea a časopisy Týden, Instinkt, Popcorn nebo Top dívky.

Jeho Empresa Media v létě od Mladé fronty získala také týdeník Sedmička, výměnou za týdeník Profit. Původně regionální noviny Sedmička se od srpna proměnily v bulvární týdeník o celebritách. Po prvních třech číslech, kterých se v průměru prodalo zhruba 110 tisíc kusů, Empresa 150tisícový náklad zdvojnásobila.

Soukup nákupem TV Barrandov výrazně posílil svou mediální skupinu. Ročně se na trhu českých televizních reklam protočí zhruba třicet miliard korun.

Další akvizice firma momentálně podle Jelínkové neplánuje.

Nový majitel, noví lidé

S novým majitelem jsou spojené i personální změny. Do funkce předsedy představenstva TV Barrandov byl s okamžitou účinností jmenován Robert Kvapil, který od loňského listopadu působil v Soukupově agentuře Médea jako ředitel pro strategii a vnější vztahy. Předtím byl zhruba tři roky obchodním a marketingovým ředitelem České televize, za tehdejšího šéfa Jiřího Janečka.

Generální ředitelkou televize je od letošního června Martina Lišková ze slovenské Markízy. Vystřídala Janu Vozárovou, která byla v čele Barrandova od jeho startu.

Televize Barrandov se ve svém začátku profilovala hlavně na českých nostalgických filmech. Loni dosáhla zhruba pětiprocentního podílu na sledovanosti, čímž se po České televizi, TV Nova a FTV Prima stala čtvrtou nejsledovanější televizí na trhu.

Moravia Steel se v minulosti pokoušela prodat televizi skupině PPF.

Je po ČT, Nově a Primě čtvrtou hlavní českou televizní stanicí. Doposud patřila do impéria podnikatele Tomáše Chrenka. Chrenek mimo jiné ovládá Třinecké železárny či filmové ateliéry Barrandov Studio, podniká v energetice, zábavě i zdravotnictví. Držitelem licence je Barrandov Televizní Studio, a. s., ze skupiny Moravia Steel. Vysílání zahájila 11. ledna 2009. Televize je zatím ztrátová, celková kumulovaná ztráta je 1,04 miliardy korun. Sledovanost v roce 2011 dosáhla zhruba 5 procent.

JAROMÍR SOUKUP (43)

Majitel mediální agentury Médea Group. Ovládá také společnost Empresa Media, která vydává časopisy Týden, Instinkt a Mladý svět a jejich online verze. Loni Empresa koupila týdeník Profit, který letos v létě prodala vydavatelství Mladá fronta. Od toho naopak získala titul Sedmička, který změnila na bulvární týdeník. Vydává také časopisy pro mladé Popcorn a Top dívky.

Soukupovo působení v politice
V parlamentních volbách v roce 2006 podporoval Stranu zelených, od dubna do září 2007 byl náměstkem ministryně školství za zelené Dany Kuchtové. Po pádu Topolánkovy vlády financoval Demokratickou stranu zelených. Před volbami v roce 2010 Médea spolupracovala s ČSSD a zajišťovala nákup inzertního prostoru pro Věci veřejné. Nyní spolupracuje s kandidátem na prezidenta Janem Fischerem.

×

O projektu

Projekt Mapování si klade za cíl popsat uplynulých více než dvacet let v České republice. Jde především o vztahy a souvislosti mezi velkou politikou a velkým byznysem.

Podívejte se do počátků zrodu naší novodobé historie, kdy docházelo nejen k redistribuci velkého majetku, ale také k redistribuci moci a vlivu. Příběhy z minulých dvou desetiletí nás ovlivňují významným způsobem i v současnosti. V té době se utvářely vztahové sítě, které jsou stále aktivní. Chceme-li odpovědně přemýšlet o budoucnosti, pak je důležité znát naši minulost, a to i tu nedávnou.

Čtenářům a uživatelům webu předkládáme obecnou analýzu z veřejných otevřených zdrojů. Není to hodnocení minulosti, nýbrž zpráva o minulosti. Nejsme ani vyšetřovatelé, ani soudci, abychom někoho soudili a nejsme ani kněží, abychom někomu dávali rozhřešení. Předkládáme veřejnosti pouze koncentrovaný faktografický soubor velkých českých příběhů uplynulých dvou dekád.

Mapování pro vás připravuje Petr Havlík s týmem autorů za podpory Karla Janečka.

Zavřít